Ofte Stillede Spørgsmål

Her kan du finde svar på mange spørgsmål vedrørende Amager Kollegiet.
Hvis der er spørgsmål du ikke finder svar på – eller forslag til spørgsmål her på siden?
Kontakt da venligst Amager Kollegiets formand på email: formand@amagerkollegiet.dk.


Kort over Amagerkollegiet

Hvad gør man hvis man har et problem med sin bolig?

Som udgangspunkt er det kollegiets inspektør man skal kontakte hvis man har et problem, eller spørgsmål vedrørende sin bolig – udenfor, såvel som indenfor. Ergo har man en dryppende håndvask, en emhætte der driller eller lign. Kontakt da altid kollegiet inspektør først.

Hvem er kollegiets inspektør?

Claus Hansen: Med mere end 30 års erfaring på Amager Kollegiet (og tidligere beboer) kan Claus svare på stort set alle spørgsmål vedrørende kollegiet. Spørg derfor som udgangspunkt altid Claus først!

Han kan kontaktes alle hverdage på telefon eller mail og i på sit kontor i træffetiden:
Claus Hansen
Amagerkollegiets Ejendomskontor
Landehjælpevej 13.
2300 København S.

Email: inspektoer@amagerkollegiet.dk
Telefon: 32 50 28 21
Træffetid:
Mandag – onsdag: kl. 15-16
Torsdag: 16-17
Fredag: 8-9

Hvem skal man henvende sine klager til?

Som udgangspunkt kan man henvende sig til Claus, hvis man har en klage eller man kan kontakte Amagerkollegiets formand på mail: formand@amagerkollegiet.dk

Hvem står for udlejning af kollegiets boliger?

UBS Bolig
Ejendomsadministrator:
Anni Vagner
Direkte tlf.: 33 34 77 63
E-mail: ava@ubsbolig.dk

Hvem er min Internet udbyder?

Kollegiet udbyder sit eget internet til hvert lejemål. Internettet har en fælles udgift der deles ligeligt for hvert lejemål. Kollegiet køber båndbredde gennem TDC Erhverv. Hvert lejemål er begrænset til 100 Mbps Upload og 100 Mbps Download. Klik her for ydereligere information om internet.

Hvem er min tv udbyder?

Kollegiet udbyder sit eget antenne signal til hvert lejemål. Udgifter til TV kanaler, licenserafgifter til CopiDan, KODA osv. samt vedligehold har en fast udgift der deles ligeligt for hvert lejemål. Kollegiet benytter mange forskellige firmaer til den fælles TV pakke: Heriblandt: Viasat, Canal Digital, YouSee, Boxer med flere. For ydereligere information omkring TV, klik her.

Kan jeg tilkøbe flere TV kanaler?

Den fælles TV-pakke er fastlåst, og bestemmes af kollegiets bestyrelse. Ca. hvert andet år revideres TV pakken i samråd med kollegianerne på beboermødet. Ud over den fælles tv-pakke er det dog muligt gennem Boxer TV at tilkøbe flere kanaler hos boxertv.dk uden brug af ekstra stueantenne. Kollegiet har intet med BoxerTV’s udbud af ekstra kanaler. Alt henvendelse herom skal derfor ske til BoxerTV’s kundesupport: http://www.boxertv.dk/kundeservice/.

Er det gratis at parkere på kollegiet?

Det er ikke gratis at parkere på kollegiet i dagstimerne. Klik her for at læse om parkeringsmulighederne.

Kan man fremleje sit værelse på kollegiet?

Såfremt man har ansøgt om fremleje og opfylder betingelserne herom kan man som beboer fremleje sit værelse i en periode. For at fremleje skal man udfylde ansøgningenskemaet. Læs mere her.

Hvem ejer Amager Kollegiet?

Amager Kollegiet er en afdeling under DUAB (De unges almene boligselskab). Kollegiet har en række lån og investorer, der har været med til at starte kollegiet op. Kollegiets bestyrelse (der består af en række udvalgte beboere) samt bestyrelsesformand – står som den øverste ledelse af kollegiet. Bestyrelsen bliver valgt på det årlige beboermøde. Samtidig betaler kollegiet igennem DUAB til boligadministrationsselskabet UBS til at varetage drift og administration af kollegiet, heriblandt også udlejning af lejemål.