Centerleder søges

Der søges ny centerleder til ansættelse hurtigst muligt, da en af vores nuværende centerledere, Finn, har sagt op for at koncentrere sig om sit speciale.

Så kunne du tænke dig, at være den nye Centerleder i selskab med Mia Maja – send da din ansøgning til formand@amagerkollegiet.dk eller aflever til Lisbeth, 78G.

SU. Fredag d. 2. februar 2014.

Se PDF for centerleder kontrakt.

Der bliver lukket for vandet fredag 10 januar 2014

HOFOR A/S informerer

I forbindelse med renovering af vandledninger i jeres område vil der blive lukket for vandet.

Fredag 10 januar 2014
mellem kl 9:00-12:00

Arbejdet vil blive udført af entreprenørfirmaet
Munck Forsyningsledninger A/S
Eventuel henvendelse bedes rettet til
HOFOR A/S-Vand på tlf. 33 95 32 57.

Når vandforsyningen er i orden igen, skal du lade en koldtvandshane løbe til vandet er klart.

Med venlig hilsen
HOFOR A/S-Vand

Intet internet i 17, 30, 34 og 36

En af kollegiets routere er desværre gået død.

Det er den router der giver forbindelse til gårdene 17, 30, 34 og 36.

Indenfor et par timer vil der være en midlertidig løsning klar, hvor forbindelse til gårdene 17, 30, 34 og 36, vil blive delt ud på de andre af kollegiets routere.
Dette betyder desværre også at det hele kan køre lidt langsommere i peakhours!

Den døde router vil hurtigst muligt blive lavet, så nettet kan køre optimalt igen.

Edit:
Så skulle hele kollegiet gerne have internet igen!

Hvis man stadig ikke har internet, kan man prøve både at genstarte sin router og sin computer.
Med routeren kan dette gøres ved at tage strømmen fra den og vente en 40-60 sekunder før man sætter strøm til igen.

Opdatering:
Hvis man stadig har ikke har forbindelse til internettet, må man gerne sende en mail til support@amagerkollegiet.dk med gårdnummer, husnummer og hvor længde det har været nede! Eller tage kontakt til vores inspektør, Claus.

Oprydning i kælderrum

kælderrum2Der er efterhånden alt for mange gamle ting og sager i kældrene på kollegiet. Kollegiets inspektør vil derfor rydde ud i alt hvad der er af gamle sager og umærkede ting. Det er derfor vigtigt at alle sørger for at der på deres ting (flyttekasser med videre) står påskrevet dato, samt gård og husnummer.

Er datoen mere end et år gammel anses dette for ikke at tilhøre nogen og vil blive stillet over til storskrald! Det samme gælder ejendele der ikke er påskrevet nogen information om ejerskab (gård og husnummer).

Det er inspektøren der ultimativt, bestemmer hvorvidt noget ryger til storskrald eller ej! Er man derfor i tvivl om mærkningen eller har spørgsmål til opbevaring i kældrene, kan man kontakte Claus på hans kontor i åbningstiden, eller på mail inspektoer@amagerkollegiet.dk

Samtidig vil Claus minde beboerne om at cykler i kælderen absolut ikke er tilladt under nogen omstændigheder (som også skiltet i kældrene). Cykler der står i kældrene bliver smidt til storskrald – også selvom der er mærkning på.

Oprydningen starter mandag d. 4 november 2013.

Internettet i gård 74

Internettet i gård 74 har været ustabilt med periodisk udfald. Der syntes i skrivende stund ikke at være problemer med internetforbindelse – men skulle der alligevel være enkelte der oplever problemer må de meget gerne ligge en kommentar her på siden (Husk at anføre gård og husnummer).

Bonus tips: Hvis man pludselig mister Internetforbindelsen, anbefales det at man som udgangspunkt tjekker sit eget udstyr først. Har man en router – så prøv at genstarte denne (tænd og sluk). Dette løser mange gange problemet. Hvis ikke skriv endelig en kommentar på siden her.

Tak for godt beboermøde

Det var super at se så mange til beboermødet :-)

Næsten 50 mennesker deltog i gårsdagens møde – det må siges at være rekord.

Til opsummering blev Budget 2014 godkendt, og det blev besluttet at indføre 1 måned forudbetalt husleje foruden depositum – såfremt det godkendes af boligorganisationen.

Mange stillede op til valg i bestyrelsen, og der var næsten kamp om hvem der skulle med. Det blev således en fuldtallig bestyrelse med 12 medlemmer, 2 suppleanter og anført af nyvalgt bestyrelsesformand: Lisbeth Marie Juhl.

Stort tilykke til den nye bestyrelse.

Du kan læse hele referatet her.

Varsling af huslejestigning

boligDet udarbejdede budget for driftåret 2014 indebærer, at det -for opnåelse af balance mellem budgetterede udgifter og indtægter – vil være påkrævet ændring i huslejen.

Med forbehold for godkendelse på beboermødet tirsdag d. 8. oktober 2014 og under henvisning til lov om leje af almene boliger kap. 3 varsles der hermed en lejeforhøjelse på 3,31 % med virkning fra 1. januar 2014.

Det udarbejdede budget 2014, er at finde via nedenstående link:

Budget 2014

Oktoberfest

Lørdag d. 12. oktober inviterer F&K til en wunderbar oktoberfest i bedste tyrolerstil med iskolde FADØL i dagens anledning!

Dette eindrucksvolle arrangement starter kl. 20, og for at deltage skal du og dine venner blot møde op i Kirsten G og give 75kr, og så er der fri fadøl resten af natten (så længe lager haves) – og det er rigtig længe!!!!.

Baren vil denne aften også have tilbud på 2 Somersby/Garage til 20kr, og naturligvis køre med de sædvanlige fantastische lave priser.

Tilmeld dig Facebook eventet eller kontakt Thomas (82K) eller Mia Maja (17U) – så vi ikke løber tør for øl midt på aftenen. Betaling sker på selve aftenen i baren.
Selvom udklædning ikke er et must, vil der være fabelhafte præmier for bedste udklædning! Så hop i tyrolerbukserne og Heidi-kostumet, og kom op og lad os jodle til den lyse morgen!

Vi glæder os til at se jer.
Tschüss F&K :)

PS: husk kontakter, die bar tager nicht Dankort!

Indkaldelse til Beboermøde

meetingTirsdag d. 8 oktober, 2013 – Kl. 16:00

Mødet finder sted i Baren/Centret
(Hovmålvej 73A, DK-2300 København S)

Dagsorden:

  • Valg af dirigent
  • Valg af referenter
  • Godkendelse af referat fra beboermødet d. 24/6-2013
  • Gennemgang af Budget 2014
  • Godkendelse af Budget 2014
  • Vindueskiggere
  • Valg af Bestyrelsesmedlemmer (og bogholder)
  • Valg af Bestyrelsesformand
  • Meddelelser
    • Husdyr på kollegiet

Invite: Residents Meeting

meetingTuesday, October 8, 2013 – 04:00 pm

This meeting will take place at the Bar/Center
(Hovmålvej 73A, DK-2300 Copenhagen S)

Agenda:

  • Appoint a spokesman
  • Appoint two referents
  • Approve the record from last meeting (24/6-2013)
  • Review the 2014 dormitory budget
  • Approve the 2014 budget
  • Window Watchers
  • Elect new board members (and accountant)
  • Elect a new Chairman
  • Messages
    • Domestic Animals

Post sendt til gamle adresser

post_danmark.aiFra og med 1. oktober 2013 vil man ikke længere kunne modtage post sendt til kollegiets gamle adresser (f.eks. Hovmålvej 74 st. 14). Post der sendes til gamle adresser vil fremover blive returneret til afsender.
Dette er en beslutning truffet af Post Danmark. Har man spørgsmål herom kontakt da Post Danmarks kunderservice tlf: 70 70 70 30

Håndværkere skifter træværket i gård 74

haandvaerkerTil beboerne i gård 74. Mandag d. 19-08-2013 begynder håndværkere, at fjerne træværket på gangbroerne (aka træværket op langs med dørene) i Gård 74.

Det sker i forbindelse med at træværket skal udskiftes med fliser (ligesom det også blev udskiftet i gård 17).

Beboer i gård 74 bedes derfor flytte eventuelle cykler, potteplanter og lignende ned fra gangbroerne – så håndværkerne lettere kan komme til at arbejde.

Har man eventuelle spørgsmål er man velkommen til at kontakte kollegiets inspektør.

 

Internet vedligehold

UPDATE: Vedligehold på netværket vil strække sig over weekenden: Lørdag fra kl. 07:00 til 13:00 samt Søndag fra kl. 07:00 til 13:00.

I forbindelse med vedligehold af kollegiets netværk vil der fredag d. 02-08-2013 fra kl. 08:00 til 16:00 være enkelte ændringer, der kan betyde at lejer på kollegiet er nødsadigt til at genstarte deres computer og eller router.

Hvis man oplever udfald i internetforindelse i mere end 10 min varighed vil vi meget gerne informeres. Læg derfor en kommentar till denne besked eller skriv en mail til support@amagerkollegiet.dk

 

Varsling af nedetid på netværket!

no-internetOnsdag og Torsdag (24 + 25 juli) er der planlagt nedetid på kollegiets netværk. Dette sker i forbindelse med, at teknikere skal gennemføre en række systemopdateringer, samt implementere et nyt individuelt VLAN. Internettet kan således være helt eller delvist nede i disse to dage. Opdateringen er nødvendig for at holde kollegiets netværk vedlige.

Vi har bevidst valgt at gennemføre arbejdet nu mens de fleste holder sommerferie for at undgå, at genere mindst muligt.

Wednesday and Thursday (25th + 26th of July) there will be maintenance on the dormitory network. Thus the internet connection will be down – or at least partly unavailable during this.

Resultat af TV ønsker fra beboermødet Juni 2013

Først og fremmest, tak til alle de der deltog til beboermødet. Jeg har gennemgået alle ønskesedlerne og tænkte jeg ville dele resultaterne.

1.) Stort set alle ønsker fortsat TV på kollegiet, og langt de fleste af jer ønsker fortsat betalingskanaler i TV pakken.

Jeg har opgjort prioriteringerne og den samlede score for hver TV kanal er som følger:

TV Kanal Score %
TV2 9,67
TV2 zulu 7,84
TV3 7,66
TV3+ 7,27
Kanal 5 5,86
Discovery Channel 4,98
Kanal 4 4,03
TV3 Puls 4,00
Kanal 6 3,62
MTV 3,23
TV2 Sport 3,10
Viasat 7 2,78
National Geographic 2,77
Eurosport 2,74
TV2 Fri 2,71
TV2 News 2,49
Das Erste 2,43
ZDF HD 2,41
TV6 2,41
ARD 2,38
Discovery Channel History 2,37
Kanal Hovedstaden 2,30
Animal Planet 2,27
Kanal København 2,25
HBO Nordic 2,15
ESPN 2,14
RTL 2,12

Hver opmærksom på at nogle TV ønsker ikke blev taget med i regnestykket. Eksempelvis ønsker om “DR Update” – da denne kanal i forvejen er gratis og frit tilgængeligt.

Hver også opmærksom på at den ovenstående liste ikke nødvendigvis er den endelige liste over kanal i TV pakken – da det også afhænger af pris og tilgængelighed. Listen vil dog blive brugt som indikator for hvilke kanaler kollegianerne helts så i deres TV pakke.

2. ) Gennemsnits kollegianeren ønsker 10 betalingskanal i deres fremtidige TV pakke.

3.) Gennemsnits kollegianeren ønsker at max prisen for betalingskanaler ikke oversiger 173,5 kr. / md.

Jeg kan konkludere at kanalønskerne, kanal antal og max pris stemmer meget i overens med hvad kollegiet i forvejen tilbyder i den nuværende TV løsning.

Hvornår de nye kanaler træder i kraft, og hvad TV pakken endeligt kommer til at indeholde, samt pris osv. kan der ikke svares på endnu.

NB. Der vil altid blive meldt til alle beboere inde der foretages ændringer i TV pakken. Vedtægter fastslår endvidere at der skal varsles 3 md. forud.

Har man spørgsmål i forbindelse med dette, er man velkommen til maile mig på formand@amagerkollegiet.dk.

Grøn farve i vandet?

Flere har opdaget, at der er grøn farve i deres vand når de åbner for den varme hane.

Den grønne farve er blandet i vandet fra energi selskabet side, for at teste om der er læk i varmebeholder/veksler mm. Farven er ifølge energiselskabet fuldstændigt ufarlig.

Kollegiets bestyrelse kan berette, at der allerede inden farve testen, er blevet godkendt penge til VVS firmaer, om at skifte kollegiets varme centraler ud. De nuværende varmeveksler er i de fleste gårde nemlig ved, at være ældre og trænger derfor til udskiftning – hvilket farve testen blot bekræfter.

VVS arbejdet er i dag blevet opprioriteret yderligere, og Claus forventer svar allerede i dag om hvornår udskiftningen i de første gårde kan gå i gang.

UPDATE: Pga. varmevekslerne ikke er på lager hos forhandlere, skal de først bestilles – derfor kan VVS arbejdet først starte mandag d. 1 juli. VVS manden fortæller at udskiftningen tager ca. 3 timer pr. gård. Arbejdet vil derfor blive fordelt over nogle dage.

Der vil naturligvis blive varslet forinden VVS arbejde starter i en gård.

Har man yderligere spørgsmål er man velkommen til at kontakte Claus i hans åbningstid, eller på mail: inspektoer@amagerkollegiet.dk

Sikkerhedsstyrelsen og trinettekøkkener

Der vil i dag blive omdelt brev fra sikkerhedsstyrelsen omkring kollegiets trinettekøkkener.
Sikkerhedsstyrelsen ønsker, at inspicere køkkener for at se om disse overholder en række sikkerhedkrav. Dette er iøvrigt helt friviligt om man vil deltage i.

Resultatet af kontrollen bliver videregivet til inspektør Claus, som vil tage hånd om eventuelle problemstillinger.
I skal altså IKKE selv begynde at lave ændringer på køkkenets inventar eller lign.

Status på internet

Der arbejdes forsat på at løse internet problemet som flere af jer desværre oplever. For nogle virker internettet og for andre gør det ikke. Det er ikke fordi der er forskelsbehandling og det er ikke fordi i, som ingen internet har – er glemt. Tekniker arbejder på at få løst problemet i at ikke alle får tildelt en ip/en gyldig ip. Det er meget beklageligt, men der arbejdes så hurtigt som muligt på at ordne det. Der er desværre ikke andet at gøre end at vente. Er man i akut nød for internet kan man alternativt benytte centret/barens wifi.
De som ikke har net må gerne ligge en kommentar med gård og hus nr/bogstav.

Opgradering på kollegiets netværk

Tirsdag den 4. juni 2013 mellem kl. 10:00 – 16:00

UPDATE: tekniker kigger forsat på nogle få ændringer, men de fleste burde have net nu. Hvis man ikke har net allerede og afhængig af det lige nu og her. Kan man alternativ koble sig på barens wifi net (denne er ikke påvirket af tekniker).

vil der blive udført en opgradering på kollegiets netværk. Med dette forventes der en række afbrydelser på nettet i tidsrummet. Vi beklager eventuelle gener dette måtte medføre.

Efter opgraderingen vil der være en strammere kontrol med misbrug.

Når vi kommer ind i sommerferien vil desuden være yderligere en opgradering, som vi håber inkludere en opgradering af kollegiets samlede båndbredde.

Indkaldelse til Beboermøde – Mandag d. 24. Juni 2013 kl. 16:00

beboerraadIndkaldelse til beboermøde på Amager Kollegiet
Mandag d. 24. Juni 2013 kl. 16:00

Kære kollegianer,

Så er det igen blevet tid til beboermødet, hvor vigtige punkter angående kollegiet skal tages op. Herunder skal bl.a. regnskabet for 2012 godkendes. Det er i din egen interesse at møde op, da disse beslutninger ofte får direkte indflydelse på din husleje.

På både beboernes og kollegiets vegne håber jeg på et stort fremmøde, så der kan tages stilling til de vigtige punkter og gøre Amager Kollegiet til et bedre sted at bo.

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referenter
  3. Godkendelse af dagsorden
  4. Godkendelse af referat fra sidste beboermøde
  5. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab for 2012
  6. Valg af ny kasserer
  7. TV
  8. Internet
  9. Meddelelser
    1. Formandsposten
    2. Adresseændringen
    3. Nyt personale (Centerledere + Rengøring)
  10. Eventuelt

Har man eventuelt punkter man ønsker på dagsordenen kan man kontakte undertegnet på mail formand@amagerkollegiet.dk.

Med venlig hilsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Thomas Kokholm

Information vedr. Internettet.

internet-2

Normalt blander kollegiet sig ikke i hvad en bebeoer har på sin
comnputer, eller om en beboer har en inficeret computer.

En hidsig virus (der går under navnet “Torpig”) har dog spredt sig på kollegiets åbne netværk, og en
række computere er tydeligvis inficeret. Da de generer andre brugere, er
vi af hensyn til det store flertal der ikke er inficeret, nød til at
afbryde forbindelsen til dem der har en mistænkelig adfærd på nettet.

Det starter vi med i dag mandag den 13/5 2013, og frem til sommerferien.

Når vi kommer ind i sommerferien vil vi ændre kollegiets net til et mere
lukket, hvor det ikke længere vil være muligt direkte at angribe andres
computere. Til den tid vil vi lukke op for alle der bliver lukket frem
til sommerferien, i det omfang der ikke forsøges angreb mod kollegiets
computere.

Hvis du får afbrudt din Internetforbindelse kan du kontakte Claus for at
høre om du er en af de mistænkte, og få info om hvad du kan gøre for at
blive lukket op igen.

Update på adresseændring

For at imødekomme en række spørgsmål, som mange beboer formodentlig sidder er i tvivl om, har jeg lavet en lille FAQ.

Hvad betyder adresseændring for mig?

Adresseændringen betyder at du ikke længere vil kunne refere til din bolig som eksempelvis “Gård 82, st. 11″. Fremover vil alle boliger have ét bogstav som husnummer. Således bliver eksempelvis 82-11 til 82K.

Offentlige instanser og virksomheder der benytter cpr- og folkeregistret burde automatisk få besked om adresseændringen. Men der kan være flere steder, hvor besked om adresseændring ikke når hen af sig selv. Derfor vil jeg råde dig til at være opmærksom på f.eks at den at lokale sportklub ved besked, og opdatere kundeinfo ved online handler, abonnenter med mere. Hellere være på den sikre side.

Hvad med sygesikringskort osv? Skal jeg selv bestille det?

Nej. I følge københavns kommune vil det offentlige sundhedskort/sygesikringskort automatisk blive sendt med posten. Hver opmærksom på at der ikke er sat nogen dato for hvornår vi modtager det. Om vi modtager det til d. 1. maj er derfor tvivlsomt.

Hvad postdanmark?

Postdanmark har nyligt fået besked om adresseændringen. Posten burde derfor blive leveret som hidtil.

Hvad med kollegiets nøgler, kontrakter osv?

De kontrakter man har i dag vil fortsat gælde trods, der står et andet husnummer. Kollegiets nøgler vil med tiden blive skiftet ud, så der står det rigtige på nøglerne. Det samme gælder med vaskebrikken, hvis chip skal opdateres så det passer med ny nummering. Mere information vil blive givet til den enkelte beboer (på brev) såfremt de skal foretage sig noget.

Har man ellers spørgsmål i forbindelse med adresseændringen på kollegiet, er man velkommen til at kontakte Claus i kontortiden, eller via mail på inspektoer@amagerkollegiet.dk.

Status på netværksangreb

Internet_map_1024Internet har som tidligere omtalt været ramt af nedbrud pga. angreb på kollegiets netværk. Problemet syntes nu at være minimeret og stortset alle burde have internet.

Der er fortsat en opklaring i og med, at det ser ud til at nogle beboercomputere på kollegiet syntes, at have været med i angrebet, der foresagede nedbrudet. Hermed ikke sagt at der er beboer, som bevidst forsøger at angribe kollegiets netværk, men tekniker har en klar formodning om, at der er nogle brugere på kollegiet hvis computer er inficeret med virus, der gør udefrakommende i stand til at angribe kollegiet netværk indefra.

Rent teknisk er der tale om at der pludselig opstår et massivt antal forespørgsler mod kollegiets hovedrouter, hvilket overbelaster den i en urimelig grad og dermed også den reele trafik.

Samtidig er der en række lejemål, som konstant forsøger, at få tildelt ny IP, selvom de er blevet tildelt en IP og har adgang. Det kunne tyde på, at der er computere, som bliver udnyttet til at belaste netværket. Der arbejdes fortsat på at opspore og lukke eventuele mistænkelig trafik.

Yderligere arbejdes der på et nyt vlan, der skal isolere brugere fra, at kunne kontakte hinanden – for dermed bedre at sikre kollegiet imod at internt virus kan sprede sig.

Virus er før blevet observeret virus på beboercomputere (se indlæg om torpig virus) og det er ikke utænkelig at angreb mod kollegiet udnytter sårbare computere. Vi kan derfor kun anbefale folk at beskytte deres computere og jævnligt scanne med antivirus programmer.

Ørestad parkeringsmøde

67548_10151587661189391_96462464_nTil information. De af Jer der interessere sig for parkeringen her på ørestad og kollegiet. En gruppe på Ørestad afholder møde på Ørestad Bibliotek her mandag d. 29. april 2013 kl. 18:00.
Hvis man er nysgerrig eller har ide er det bestemt hver at tage forbi.
De er at findes på facebook, hvor man også kan tilmelde sig: https://www.facebook.com/home.php#!/events/380469475399504/